viernes, 24 de noviembre de 2017

SESSIÓ 10: L' ARGUMENTACIÓ (COMPETÈNCIA O DIMENSIÓ INTERPERSONAL)

SESSIÓ 10: 
L' ARGUMENTACIÓ
 ( DIMENSIÓ INTERPERSONAL) 

Competències 5 i 6
Competències Clau (CC)

CC23. Diversitat d’identitats. Les diferències i els seus contextos.
CC25. Àmbits d’actuació de poder i violència. Actituds de tolerància, solidaritat, compromís i les seves manifestacions externes.
CC26. El concepte de diàleg. Tipus de diàleg. El diàleg com a forma privilegiada de comunicació d’idees, de sentiments i de relació.
CC27. Les condicions del diàleg: ordre, claredat, atenció, intencionalitat...
CC28. Els valors del diàleg: comprensió, exclusió de violència, cooperació, participació, sinceritat, escolta, igualtat de les veus, assertivitat, respecte, racionalitat...
CC29. El conflicte. Anàlisi de conflictes. El tractament de conflictes interpersonals com a actor, com a espectador, com a afectat. Estratègies: conversa, negociació, mediació...

CC30. La cultura de la pau. Violència directa i violència estructural. Tipus de pau. Models i exemples de la cultura de la pau...


QUAN ARGUMENTEM, expressem la nostra confiança en el llenguatge i la racionalitat com a eines per a afrontar els conflictes. 

Després d' un diàleg en què s' hagi argumentat honestament, si més no, cada part haurà millorat i aprofondit la seva opinió encara que no hagi aconseguit convèncer l' altra. 

Què és argumentar? 

Argumentar és donar suport a un punt de vista discutible mitjançant arguments, respondre les objeccions que s' hi presenten i regutar els arguments contraris. Un argument és una prova, un motiu o un raonament. L' argumentació intenta fer acceptable el propi punt de vista a algú que no hi està d' acord. 


Per a què serveix? 

L' argumentació serveix per a resoldre racionalment una diferència de punts de vista. A més, posa a prova les nostres opinions i per això és essencial en una democràcia. 

Com es prepara una argumentació? 

Argumentar és una activitat verbal que es pot fer per escrit o oralment.

. L' escrit argumentatiu requereix una bona organització dels arguments. 
. En el diàleg, elmés important és anticipar les respostes dela persona interlocutora.
. Si es fa una dissertació o discurs, cal fer una introducció atractiva i una conclusió clara. 

En els tres casos, cal seguir un diagrama semblant al següent:


- Adopta un punt de vista: Què penso sobre aquesta qüestió?
- Busca arguments a favor: Per què tinc raó? 
- Examina si són acceptables: Quines objeccions poden fer-me? 
- Reforça els teus arguments: Com podria respondre les objeccions?
- Refuta els arguments contraris: Per què l' altra part no té raó? 
- Mantingues el punt de vista: Quines precisions o matisos puc fer en el meu punt de vista? 
- Retracta't: Quines precisions o matisos puc fer en el punt de vista de l' altre?

Perquè...
Perquè no...


-          Es pot deduir lògicament de...
-          Tothom hi està d’ acord
-          Tindrà conseqüències positives
-          Els experts ho afirmen
-          Ho diu la  norma
-          L’ altra part s’ hi ha compromès
-          Pot establir un precedent
-          És el mateix que/és com si...
-          És un efecte de...
-          És un senyal de...
-          La prudència ho aconsella
-          És un estalvi/malbaratament
-          És un primer pas



“ ABANS D’ AIXECAR el to de veu és molt millor reforçar un argument”. George Herbert  (27 de febrer de 1863 - 13 d'abril de 1931) va ser un filòsof, un sociòleg i un psicòleg social estatunidenc.


Una mica d' humor:

Esta niña le argumenta a su padre por qué no es una princesa







Durant aquesta Sessió 10, parlarem sobre: Es pot viatjar al futur i al passat?
NO HI HAURÀ DEURES. 

Bibliografia:

BATLLE, ROSER; BELTRÁN DEL REY, JORDI; MARTÍN, XUS; PUIG JOSEP M. : Atòmium. Cultura i valors ètics 3r ESO. Barcelona: Enciclopedia Catalana, 2017 (pàgines 24 i 25)

Webgrafia:
http://slideplayer.es/slide/10890920/39/images/12/LA+ARGUMENTACI%C3%93N.jpg
http://www.aprenderadebatir.es/
https://sites.google.com/site/llaargumentacion/_/rsrc/1404331265191/clase-3/ARG%202.png
https://www.youtube.com/watch?v=FD2mT1YoysA
https://ca.wikipedia.org/wiki/George_Herbert_Mead

No hay comentarios:

Publicar un comentario

SESSIÓ 3 RELACIONS PERSONALS (DIMENSIÓ PERSONAL). Competències 1, 2 CC7 Article 16.

  SESSIÓ 3 RELACIONS PERSONALS  (DIMENSIÓ PERSONAL) Competència 1. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels prop...