miércoles, 25 de abril de 2018

SESSIÓ 15: PARTICIPACIÓ (DIMENSIÓ PERSONAL). COMPETÈNCIES 1,2,3 i 4

SESSIÓ 15: 
PARTICIPACIÓ
 (DIMENSIÓ PERSONAL) 
Competències 1,2, 3 i 4 

EN QUALSEVOL COMUNITAT cal que hi hagi unes normes per al seu bon funcionament. Es tracta d' adquirir certs compromisos per a gaudir de la convivència amb els altres. 


Resultat d'imatges de normes de la classe


Què hi fa algú com jo en un lloc com aquest? 

Una de les coses bones que té un centre educatiu és que hi ha companys i companyes amb maneres de ser ben diferents. Hi ha alumnes a qui agrada destacar i n' hi ha que volen passar desapercebuts; hi ha alumnes a qui agrada un tipus d emúsica i n' hi ha que l' avorreixen; n' hi ha que pensen continuar estuaidant mols anys i n'hi ha altres, en canvi, que creuen qu eno s' estaran gaire temps a l' institut...

Malgrat ser diferentss, hi ha coses en què tots els alumnes del centre coincideixen: voler estar tranquils i no pas estressats; volen estudiar, però no volen tenir gaires deures; s' empipen si algú els guixa la taula...Volen que l' Institut sigui un lloc agradable on viure...i conviure. 

Som part de la col.lectivitat

De fet, el que es fa en un institut o escola és exercir el dret al desenvolupament personal, el principal dret educatiu. Aquest és l' objectiu comú de la col·lectivitat formada per companys i companyes, professorat i totes les altres persones que treballen al centre. Com que és una col·lectivitat que té objectius comuns, es diu que és una comunitat. Per què una comunitat funcioni, cal que tots els seus membres hi participin, sàpiguen què han de fer, ho facin i ho facin bé. 

Posar el quadre NOFC (Normes Funcionament de Centre) de l' Institut Camps Blancs:

https://drive.google.com/file/d/1mILdHxbTeDUk7FsLsFombe2-QM0F6fUl/view

(pàgines de la 75 a la 80) 



Una manera de participar

La manera més senzilla de participar és complir les normes. Això no vol dir que cal obeir cegament unes normes imposades. Les normes i les prohibicions serveixen per a coordinar les accions i els interessos de persones que, malgrat tenir maneres de ser diferents, participen d' uns objectius comuns. Una norma indica què cal fer, i s' anomena prohibició quan diu què no s' ha de fer. 

Les normes i les prohibicions poden ser de dos tipus: 
. Implícites: no estan escrites
. Explícites: estan formulades i escrites.

Les normes s' escriuen perquè tothom les conegui i les recordi, però també s' escriuen per a subratllar-ne la importància. Ser puntuals, tenir cura del material i les instal·lacions i respectar les persones són normes molt importants, i per això estan escrites en els reglaments de règim intern. N' hi ha d' altres que no cal escriure, però que existeixen igualment, com aixecar la mà per a demanar la paraula, llençar els papers a les papereres o...no dur el gos a la classe!

- Veurem aquests vídeos:

RAP Normes de classe




Reglas del Salon de Clases (Minions):



ACTIVITATS:

1. Quines normes del centre o dels vídeos creus que són més difícils de complir? (3 punts)
2. Quines són més fàcils de complir? (3 punts)
3. Hi ha alguna norma amb què no estiguis d' acord? (2 punts)
4. Què passaria si no existís? (2 punts)



Bibliografia
BATLLE, ROSER; BELTRÁN DEL REY, JORDI; MARTÍN, XUS; PUIG JOSEP M. : Atòmium. Cultura i valors ètics 3r ESO. Barcelona: Enciclopedia Catalana, 2017 (pàgines 34 i 35)

Webgrafia:
Imatge de: 
http://www.femmusicaamblestic.com/?cat=76
https://www.youtube.com/watch?v=BOPqMJZkk1s
https://www.youtube.com/watch?v=gcT7xGcf4-0

No hay comentarios:

Publicar un comentario

SESSIÓ 3 RELACIONS PERSONALS (DIMENSIÓ PERSONAL). Competències 1, 2 CC7 Article 16.

  SESSIÓ 3 RELACIONS PERSONALS  (DIMENSIÓ PERSONAL) Competència 1. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels prop...