martes, 6 de abril de 2021

SESSIÓ 9 COMUNICAR-SE AMB LES TIC (DIMENSIÓ SOCIOCULTURAL)

 SESSIÓ 9

COMUNICAR-SE AMB LES TIC 
(DIMENSIÓ SOCIOCULTURAL) 

Competències 7,8,9 i 10
Competències clau (CC)

CC31. La tradició grecoromana, la judeocristiana i la il·lustrada europea entorn de les cosmovisions de:
 a) el món,
 b) l’ésser humà,
c) la història,
d) la divinitat.
CC32. Els principis que es desprenen de les tres cultures. Exemples.
CC33. Els principis i valors que perviuen en els nostres dies. Aportació budisme i islam. Referència a diferents teories ètiques.
CC35. Les obres literàries modernes i contemporànies, les arts plàstiques (arquitectura, escultura, pintura) i les arts immaterials (música, teatre, dansa i cinema), com a expressions de comportaments ètics.
CC38. L’exercici de la política i les seves repercussions ètiques.
CC39 El medi natural i les seves implicacions (ètica del consum, medi ambient).
CC41. Els mitjans de comunicació: tractament de la informació. Informació i comunicació en la xarxa. 
CC43. Valors i actituds a partir d’un sistema democràtic: solidaritat, bé comú, compromís, diàleg.
CC44. Àmbits de cooperació i participació: voluntariat, ONG, centres d’assistència comunitària.
CC45. La xarxa educativa en el territori: escoles, museus, sales d’art, centres artístics, biblioteques, centres esportius, esplais.



Reptes en l' ús de les TIC  

L' accés a tota la informació que ofereix internet ens dóna moltíssims avantatges, però també ens genera alguns reptes:

Ordenar i analitzar la informació. Per a estar informats de veritat, cal buscar informació amb criteris i acceptar només la que prové de fonts fiables.

. Protegir-se de les manipulacions informatives. En el món de les TIC hi intervenen grups influents, poders polítics i la publicitat. De fet, se sap que dotze grans empreses controlen tots els fluxos d' informació del planeta. Per això, en la nostra anàlisi de la informació també hem de tenir en compte que els centres d' interès informatiu varien segons els criteris d' aquests grups, que no necessàriament representen els nostres interessos. 

. Servir per a una acció més eficaç i una millor participació en la vida col·lectiva. El fet de poder accedir a més informació ens ha de permetre, com a societat però també com a persones, elaborar la nostra pròpia opinió amb criteri i independència. 


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgx8Ss_whcJcNAiOMoryG1O2Lsevo43CfY0WBpin33oj1aM9aUIo4Kyz6oNBzADjsjcNhsaPXJa3qvzrUTw0wWQ8dA9v6-R98DoYz58r4dcdEJLw4Mik-oCPA-WSgnzxXPOzr_7Zizolxw/s1600/slide_3.jpg


El dret a la informació  enfront de la publicitat i la propaganda

De forma més o menys explícita, la publicitat i la propaganda es troben en tots els mitjans. La premsa gratuïta, la televisió gratuïta, els serveis web o els programes gratuïts sovint estan finançants per la publicitat que inclouen. Hi ha qui diu que el que fan els directius de la televisió o les bones pàgines web no és oferir informació, opinió i entreteniment a unes audiències, sinó vendre aquestes audiències a les agències publicitàries.

Sembla que ara per ara és inevitable l' existència de la publicitat i cal saber destriar-la de la informació. Això és difícil en alguns mitjans que barregen informació amb publicitat, propaganda i opinió. 

http://aritz-urresti.com/wp-content/uploads/2013/08/posicionar-un-producto-en-la-mente-de-los-clientes-1.jpg

- Mirem un vídeo on hi ha recomanacions per a l' usuari de xarxes socials:



ACTIVITATS:
La interactivitat de molts mitjans TIC fa que siguin molt absorbents. Per això, abans de fer servir un videojoc o d' entrar en el ciberespai convé planificar-se una mica. Pots fer-ho a partir d' aquestes preguntes:
1). Què hi faré? (2 punts)
2). A quina hora acabaré?(2 punts)
3). Què he de fer després?(2 punts)
4). Estic deixant de banda una altra vegada altres maneres d' entretenir-me?(2 punts)
5). Ahir me' n vaig anar a dormir massa tard perquè vaig estar navegant? (2 punts)



DATA D' ENTREGA DE LES ACTIVITATS:
Mireu la data al ClassRoom 

FORA D' AQUESTES DATES, LES ACTIVITATS CONSTARAN COM A NO AVALUADES. 


Bibliografia:

BATLLE, ROSER; BELTRÁN DEL REY, JORDI; MARTÍN, XUS; PUIG JOSEP M. : Atòmium. Cultura i valors ètics 3r ESO. Barcelona: Enciclopedia Catalana, 2017 (pàgines 22 i 23)



Webgrafia: 

https://www.monde-economique.ch/media/cache/blog/images/blog/a57730ab08636520fb30d67cd4d6d360d624f82d.jpeg

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgx8Ss_whcJcNAiOMoryG1O2Lsevo43CfY0WBpin33oj1aM9aUIo4Kyz6oNBzADjsjcNhsaPXJa3qvzrUTw0wWQ8dA9v6-R98DoYz58r4dcdEJLw4Mik-oCPA-WSgnzxXPOzr_7Zizolxw/s1600/slide_3.jpg

http://aritz-urresti.com/wp-content/uploads/2013/08/posicionar-un-producto-en-la-mente-de-los-clientes-1.jpg 

https://www.youtube.com/watch?v=t-x73w1N1os

No hay comentarios:

Publicar un comentario

SESSIÓ 3 RELACIONS PERSONALS (DIMENSIÓ PERSONAL). Competències 1, 2 CC7 Article 16.

  SESSIÓ 3 RELACIONS PERSONALS  (DIMENSIÓ PERSONAL) Competència 1. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels prop...